karlkvist.blogg.se

En blogg jag skapat endast för att skriva berättelser av olika slag. Enjoy.

Otur - del 2.

Publicerad 2012-08-28 22:26:00 i Allmänt,

Ett tips:
Placera aldrig ett glas vatten så att du kan nå det av en olyckshändelse när du raskt ställer dig upp från sängen. Glas kommer gå sönder. Jag minns hur jag efter smällen i huvudet satte handen på det onda och bet mig i läppen. Efter det bestämde jag mig för att detta måste vara ett tecken på att jag ska gå upp, så jag ställde mig snabbare än blixten, stötte till glaset fyllt med vatten och såg på när magi inträffade. 
 
Glaset som fått en stark kraft från beröringen av mina knogar flög med en våldsam fart mot fönsterrutan där jag varje morgon stirrade ut för att se min granne ta på sig kläderna, en mycket mycket vacker syn. Vatten ven genom luften och skapade en faktiskt väldigt vacker fontän som landade på det mest olägliga stället: Min bärbara dator. Olaglig som jag likt så många andra är hade jag låtit datorn stå på för att ladda ner den mycket sevärdiga filmen The Avengers, och jag såg nu hur vatten penetrerade sig igenom skalet på datorn ner i kretskortet och skadade allt det kom åt. En eld uppstod, och så även paniken. 
 
För att vara ärlig var det ändå en glädje att se på hur mitt glas som nyss flugit genom luften nu landade helt perfekt stående med det mesta vattnen kvar i sig, ganska otroligt om du frågar mig, men det förändrar inte det faktum att datorn stod i lågor. Jag agerade snabbt, och agerade gjorde jag. Utan att tänka greppade jag tag i datorn och kastade den mot fönstret, hörde ett kras och såg på hur mitt liv det senaste året brann upp. En tår föll för den fallna hjälten, sedan tog jag glaset och drack upp vattnet. Det smakade riktigt illa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela